10:06 | جمعه 28 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

خرید تضمینی

نرخ درخواستی گندم کاران برای سال آینده
نماد برتر- رییس بنیاد ملی گندمکاران گفت: اگر قیمت ۴۰۰۰ تومانی خرید تضمینی گندم برای سال زراعی آینده تغییر نکند، تولید انجام می شود اما کشاورزان محصولات تولید شده خود را در بازار آزاد به کسانی می فروشند که حاضرند هزینه بیشتری بپردازند و اگر دولت نتواند با بازار آزاد گندم رقابت کند سال آینده در خرید گندم با مشکل مواجه خواهد شد.
خضریان: تعیین نادرست قیمت خرید تضمینی گندم زمینه واردات را فراهم می‌کند
نماد برتر- یک عضو هیات رییسه کمیسیون اصل نود مجلس خواستار اقدام جدی در راستای اصلاح قیمت خرید تضمینی گندم شد و گفت که تعیین نادرست قیمت خرید تضمینی گندم زمینه واردات را فراهم می‌کند.
دستور جهانگیری به ۴ عضو کابینه برای تقویت صنعت چای
نماد برتر- معاون اول رئیس جمهور ضمن موافقت با پیشنهادات ارائه شده از سوی وزیر کشور در خصوص حل مشکلات صنعت چای کشور، از ۴ عضو کابینه خواست تا اجرای این پیشنهادات را پیگیری و در دستور کار قرار دهند.
رشد 13 درصدی خرید گندم در استان مرکزی/پرداخت 100 درصدی مطالبات کشاورزان
نماد برتر- معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار مرکزی از خرید 343 هزار و ۵۰۰ تن گندم توسط 32 مرکز در استان خبر داد.
فولاد مورد نیاز کارخانجات بزرگ به قیمت بورس کالا تامین شود
نماد برتر-در این جلسه، گزارش وزارت صمت در خصوص تولید فولاد در کشور ارائه و مقرر شد: بر اساس تصمیمات ستاد هماهنگی اقتصادی، کلیه محصولات تولیدکنندگان در بورس کالا عرضه و فولاد مورد نیاز کارخانجات بزرگ نظیر خودروسازان به قیمت بورس کالا تامین شود. در عین حال وزارت صمت موظف شد با هماهنگی سایر دستگاه‌های مرتبط در دولت زنجیره تولید، توزیع و قیمت فولاد را مدیریت کند.
 روند بازگشت ارز سرعت گرفته است
نماد برتر-رئیس کل بانک مرکزی گفت: در حوزه بین‌المللی رایزنی‌های ما در بعضی کشورها در آستانه ثمردهی است و از طرف دیگر میزان صادرات نفت و فرآورده‌های آن بهتر و روند بازگشت ارز صادرکنندگان سرعت گرفته که هرسه این عوامل تاثیرات مثبتی خواهند داشت.
تامین کالاهای اساسی، نشانه ناکامی تحریم‌کنندگان
نماد برتر- رئیس جمهور در جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت: «مهمترین نشانه ناکام ماندن تحریم‌کنندگان اقتصاد ایران این است که به رغم ایجاد محدودیت های فراوان در فروش نفت و درآمد ارزی کشور، تامین کالاهای اساسی و مواد اولیه تولیدی مورد نیاز کشور، بدون وقفه و مطابق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، انجام شده است.»
 واردات بی رویه برنج خارجی مقابله جدی با تولید داخل به شمار می‌رود
نماد برتر- نماینده مردم فومن در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از واردات بی رویه برنج خارجی در کشور گفت که این موضوع مشکلاتی را برای بازار برنج داخلی ایجاد می‌کند.
قیمت غیرمنطقی خرید تضمینی گندم به نفع کشاورز، دولت و مردم نیست
نماد برتر- یک عضو کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: اگر قیمت خرید تضمینی گندم بین ۴ تا ۵ هزار تومان نباشد، کشاورزان نابود می‌شوند. هم‌اکنون قیمت کود و سم سر به فلک کشیده است. از طرف دیگر دولت مجبور می‌شود چند ماه دیگر همین محصول را با قیمت ۷۰۰۰ تومان وارد کند.
قیمت خرید تضمینی گندم کمتر از ۴۵۰۰ تومان ضرر است
نماد برتر- مدیرعامل مجمع ملی خبرگان کشاورزی با اشاره به اینکه اگر دولت قیمت خرید تضمینی گندم را کمتر از۴۵۰۰تومان اعلام کند، تولید لطمه می خورد و طبق محاسبات قیمت واقعی خرید تضمینی گندم ۵۲۰۰تومان است، گفت: بی توجهی به خرید تضمینی گندم احتمال تکرار کمبود گندم در سیلوها را افزایش می دهد.
مشکلات این روزهای سیب زمینی کاران اردبیل
نماد برتر- نائب رئیس مجلس با اشاره به اینکه مجلس به مشکلات سیب‌زمینی‌کاران ورود کرده است، گفت: با هدف حل مشکلات سیب‌زمینی‌کاران درصدد هستیم قیمت خرید تضمینی سیب‌زمینی را افزایش و بخش عمده‌ای از مطالبات آنان را برطرف کنیم.
رانت‌خواران از پایین بودن قیمت گندم منتفع می‌شوند
نماد برتر- یک عضو کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: عده‌ای که از رانت استفاده می‌کنند از نازل بودن قیمت گندم منتفع هستند.
چرا حمایت دولت ها از بازار سهام را نباید به فال نیک گرفت؟
نماد برتر- پیامدهای برداشت از صندوق توسعه ملی برای تزریق به بازار سرمایه با مقوله شاخص‌سازی با پول تورمی بررسی شد.
ظرفیت‌های کشت فراسرزمینی در کمیسیون کشاورزی بررسی شد
نماد برتر- سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس از بررسی ظرفیت‌های کشت فراسرزمینی با حضور نمایندگان وزارت جهاد کشاورزی و امور خارجه خبر داد.
دولت با قیمت گذاری مناسب مانع قاچاق گندم شود
یک عضو کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: شورای اقتصاد گفته است که قیمت خرید تضمینی گندم ۴۵۰۰ تومان است این در حالی است که بیرون از مرزهای ما قیمت گندم گران‌تر از داخل است. قاچاقچی‌ها گندم را از مرز رد می‌کنند چرا که ۱۰۰ درصد سودآوری دارد.